Wie zijn wij
Gaan op de weg van Jezus
De oecumenische geloofsgemeenschap Het Brandpunt wil een levende gemeenschap zijn van mensen op de weg van Jezus, die hun geloof samen willen belijden in openheid naar elkaar en naar de wereld. De vrijheid die de Geest ons geeft, verbindt mensen met elkaar en inspireert tot een opnieuw verstaan van de Schriften.
De oecumenische geloofsgemeenschap Het Brandpunt is een gemeenschap waar samen met mensen vanuit verschillende achtergronden het christelijk geloof wordt beleden, met respect voor de tradities vanuit de katholieke, hervormde en gereformeerde oorsprong. Dit is de afgelopen 30 jaar van haar bestaan uitgegroeid tot een gemeenschappelijke, eigen geloofsbeleving die ruimte schept voor gelovige mensen.
Oecumene
In onze gemeenschap verstaan wij onder oecumene:
- samen op weg gaan met de ene Heer, in dialoog en samenwerking, waarbij de christelijke veelvormigheid aanvaard wordt;
- samen praten, elkaar ontmoeten, samen vieren en samen doen wat mogelijk is;
- samen verdiepen in en leren van elkaars verschillende opvattingen.
